A jövő iskolája
A jövő iskolájában a tanárok számaránya magasabb,míg a diákoké alacsonyabb, mint manapság. Ennek köszönhetően több tanár jut kevesebb diákra, így megvalósulhatnak, azok az elképzelések, amikről jelenleg csak tanulunk, differenciált oktatás, érzékenyítés, személyre szabott tanmenet, sikerélmények egyebeket. Ennek egyenes következménye a tanerő leterheltségének csökkenés és a magasabb hatékonyságú tanári munka.
Köszönhetően a fentieknek a gyerekek is jobban élvezik az iskolát, hiszen azt tanulják, amit szeretnek és ahogyan szeretnék a saját tempójukban. Emiatt válik a tanulás élvezetessé és fejlődik ki a belső motiváció.
Véleményem szerint rossz ötlet volna, ha az iskolák megszűnnének és mindenki otthonról tanulna. Ez egyrészt hatalmas plusz terhet jelentene a családoknak, hiszen hová raknák a gyerekeket, amíg dolgoznak a szülők, továbbá a gyerekek szociális készségeinek kifejlődése is kárát látná. Ugyanakkor az én jövő iskolámban az infrastruktúra magasabb színvonalon van, mint manapság. Nincsenek bűzlő wc-k, az ajtók maguktól záródnak, ha valaki elfelejtené őket becsukni.
Több volna a zöld környezet és a testmozgásra fordítható tér, eszköz.
A wifi és a számítógép hozzáférés is megoldott volna, ahogy a főzési lehetőség is. A tanórákkal töltött idő nem volna túl hosszú, 09:00-14:00-ig,utána pedig szakos tanárok felügyeletével tanuló szoba, szakkörök és egyéb foglalkozások várnák a diákokat.